Opis
EDYCJA LIMITOWANA 300 SZTUK RĘCZNIE NUMEROWANYCH ŻÓŁTYCH TRANSPARENTNYCH WINYLI
BLED. Wtapianie światów
BLED to nie zderzenie światów. To subtelne przenikanie się, a nawet więcej – wtapianie się jednego świata w drugi, następnie trzeci, czwarty… To fuzja tak delikatna, że niemal naturalna.
BLED rozlewa przed tobą swój czas. Pamiętaj wnikliwie, gdy się zbliżysz.
(…)
Na której planecie zrodziła się muzyka? Muzyka jako pojęcie jest pusta. Wyobraź sobie człowieka na pustyni tak obszernej jak pustka. To moment uderzenia kamieniem stworzył trzask, który przerodził się w cięciwę wybiegania w przyszłość. Może muzyka tworzy czas. Może jedynie u nas, w galaktyce spiralnej czas ma naturę continuum. Jaką przestrzeń tworzy czas w galaktyce soczewkowatej? Jak drgały fale dźwiękowe w galaktykach wrzecionowatych? Jeżeli galaktyka jest z mleka i jedyne co łączy ten gaz, pył, gwiazdy i ciemną materię jest wspólny środek masy, to co się staje, gdy ludzkie plemię rozsadza ten wspólny środek?
BLED. Minimalistyczna fuzja
W rozumieniu metaforycznym spotkanie Emila Miszka i Sławka Koryzno, które dało początek projektowi BLED, było właśnie jak naturalny, kosmiczny proces, na który wpływu nie mają ludzkie działania czy intencje. Jak sami mówią: – BLED to fuzja wielu inspiracji, które na przestrzeni lat każdy z nich napotkał na swojej drodze. Chodziło o to, aby grać w minimalistycznej konfiguracji – daje to znacznie inne możliwości niż granie w dużych zespołach. – Ten minimalizm – osiągnięty jakby z marszu, bez celowości i usilnych starań – jest cechą dominującą w twórczości BLED i jednocześnie jej wyróżnikiem. Jak bowiem inaczej określić umiar zachowany przy tak “spektakularnym” połączeniu, jakim jest mariaż jazzu z elektroniką, który ma miejsce na debiutanckim albumie formacji zatytułowanym Roots & Futuristic Sci-Fi Sounds?
Oddech. Przepona. Grdyka, Tchawica. Płuca. Praca mięśni,
motoryka. Jeden organizm zakorzeniony w dwóch bytach –
Emil Miszk i Sławek Koryzno. BLED. Dwa istnienia – jeden
czas. Nie wiedzą, kiedy zamknęli oczy podczas tworzenia
swoich pierwszych brzmień. Trąbka, perkusja – z tych
żywych; Oscylatory, filtry, generatory obwiedni – z tych
zapisanych w Voltach.
BLED i Diuna
Co chwilę mija czas. Domeną psychiki jest czas. Może się on dopełniać i determinować. Brzmienia mogą posiadać w sobie pewną potencjalność. Chyba nawet są na nią skazane. Wywołują oddziaływania na tej pustyni. To mikro-oazy. Przyszłość jest „nieskończenie otwarta”. Gdzie wyruszysz? Z którego czasu jesteś? W który czas chcesz powrócić?
Wątek kosmiczny nie jest przypadkowy – Noc na pustyni, gdzie po upalnym dniu przychodzi ochłodzenie. Ten stan chcieliśmy osiągnąć. (…) Bardzo mocną fascynacją, z której zaczerpnęliśmy nazwę, jest „Diuna” powieść science fiction napisana przez Franka Herberta. (…) Czerpaliśmy także z futurystycznych wizji takich filmów jak „Alien”, „Blade Runner” czy „2001: A Space Odyssey”. – Eteryczność i eklektyczność brzmienia Roots & Futuristic Sci-Fi Sounds to także zasługa tego, iż Miszk i Koryzno nie zamykają się na żadną koncepcję czy estetykę. Bez trudu mieszają wspomniany ambientowo-dronowy minimalizm z inspiracjami brzmieniami z Afryki czy Azji. Tytułowe korzenie sięgają gnawy, klasycznej muzyki Indii, gardłowych chantów mongolskich i tybetańskich mnichów. Dominantą i spoiwem dla całości jest nocna aura, przywodząca na myśl atmosferę Dark Eyes autorstwa Tomasz Stańko Quintet.
BLED. Zaproszenie do kosmicznej podróży
Spontaniczność, organiczność i minimalizm schowanie pod warstwą kosmicznego pyłu, pokrywającego pustynną planetę na końcu galaktyki – BLED, czyli Emil Miszk i Sławek Koryzno zapraszają na podróż, której nie chce się wracać.
Sławek Koryzno – drums, modular synthesizers, Echolette SE-200
Emil Miszk – trumpet, Moog Rogue
Produced by BLED
Live resampling by Artur Pasco
Recorded and mixed by Krzysztof Tonn & Maciej Staniecki @Tonn Studio
Mastered by Andreas LUPO Lubich @Loop-O Mastering
Cover art and design by Ada Zielińska
Text by Mona Rena Górska
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.